Volem millorar la carretera de l’Arrabassada


MOCIÓ QUE PRESENTA EL GRUP MUNICIPAL DE CONVERGÈNCIA EN RELACIÓ A PRENDRE MESURES PER MILLORAR LA CARRETERA DE L’ARRABASSADA.

ANTECEDENTS

1. Atès que recentment el Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) de manera conjunta amb altres clubs d’automobilistes europeus i la col·laboració del Servei Català de Trànsit, la Diputació de Barcelona i el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, han fet públic l’estudi Euro Rap, que analitza els accidents ocurreguts a les carreteres durant el trienni 2013-2015, revela que a Catalunya hi ha gairebé 2.000 quilòmetres de xarxa viària amb un alt risc de patir un accident greu o mortal.

2. Atès que l’estudi EuroRAP, que es publica de forma ininterrompuda des de fa 15 anys, assenyala que entre el 2013 i el 2015 els accidents mortals i greus a Catalunya van disminuir un 2,5% respecte al trienni anterior mentre que la mobilitat global a la carretera va augmentar en un 1,87%.

3. Atès que l’estudi compara les xifres de sinistralitat en els sectors de la xarxa catalana que tenen una IMD (quantitat mitjana de vehicles que circulen per un tram al dia) superior a 5.000, els trams on almenys s’ha registrat un accident amb morts o ferits greus en els dos últims anys i els que tenen una longitud superior als 5 quilòmetres.

4. Atès que segons aquest estudi uns 2000 quilòmetres (dels més de 12.000 que té la xarxa viària catalana) presenten un alt risc de tenir un accident de trànsit greu o mortal

5. Atès que els trams de carretera amb més risc de tenir un ministre d’aquestes característiques es va incrementar l’any passat del 13,4% al 17,8% fins arribar als 1985 quilòmetres.

6. Atès que l’informe posa de relleu que els trams de més risc per als conductors es presenten sistemáticamente en vies de calçada única amb intensitat de trànsit mitjanes o baixes.

7. Atès que segons aquest informe el tram de la BP-1417 entre Barcelona i Sant Cugat, conegut com l’arrabassada, és el que encapçala la relació de carreteres catalanes on l’índex de tenir un accident de trànsit és més elevat.

8. Atès que el tram de la BP-1417 és un tram la titularitat del qual depèn de la Generalitat de Catalunya, a través del Departament de Territori i Sostenibitat.

9. Atès que el Departament de Territori i Sostenibilitat ha anunciat que portarà a terme plans de millora de la seguretat a diverses vies catalanes

En relació als antecedents exposats es proposa al Ple de l’Ajuntament de Sant Cugat l’aprovació dels següents:

ACORDS

Instar al govern de la Generalitat que, a través del Departament de Territori i Sostenibilitat, en col·laboració amb l’Ajuntament de Sant Cugat, prengui les mesures necessàries, tals com la col·locació d’elements de separació de sentits en alguns trams per evitar o dificultar la invasió de la via contraria i minimitzar els xocs frontal i frontals-laterals, o els que s’escaigui, per tal de millorar la seguretat viària del tram de la carretera BP-1417, conegut com l’Arrabassada.

Instar al Govern de la Generalitat que d’entre les mesures a adoptar per millorar la seguretat en aquesta via, contempli la de prohibir l’avançament entre vehicles de motor.

Instar al govern de la Generalitat que, a través del Departament de Territori i Sostenibilitat, inclogui el tram de la BP-1417 entre Barcelona i Sant Cugat, conegut com l’Arrabassada, dins del pla de millora de la seguretat en diverses vies catalanes previst.

Comunicar l’adopció d’aquests acords al Govern de la Generalitat i al Departament de Territori i Sostenibilitat.

 

Leave a comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

56STr1 * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.