Una mirada de 360 graus

 

@esthersalat

“L’educació passa per un moment especialment il·lusionant i interessant d’innovació i transformació. Un moment en el que destaca el fet de que tant des de l’evidència científica com des del consens internacional s’ha posat de manifest la necessitat de connectar els aprenentatges que es donen a  l’aula amb el món real,  una necessitat que les ciutats  ja fa temps vàrem decidir abordar”.

Segurament heu sentit en diverses ocasions que Sant Cugat és ciutat educadora;  que ja fa anys vàrem desenvolupar un projecte educatiu de ciutat; que el pla educatiu d’entorn ha posat en valor els diferents agents educatius de la ciutat que de la mà de l’escola, treballen conjuntament per acompanyar l’infant i el jove des d’objectius educatius compartits; que el pla local d’infància ha afavorit l’equitat i la igualtat d’oportunitat dels infants; o que des de fa dos anys la nostra ciutat ha impulsat la xarxa d’innovació educativa per a impulsar metodologies d’aprenentatge innovador que permetin que els nostres infants i joves puguin desenvolupar les competències necessàries per a viure en la societat del segle XXI.

Tots aquests projectes i iniciatives, han anat forjant una escola potent i de qualitat , un microclima educatiu que destaca entre les ciutat del nostre entorn.  Projectes participats de tota la comunitat, que comparteixen com a principi que  ‘l’educació és cosa de tots’ i que treballen per buscar més i millors oportunitats educatives per a tothom.

Amb la voluntat d’avançar en aquest camí que ha enfortit la nostra ciutat com a la tribu que cal per a educar a un infant, ens sumem a l’aliança Educació 360 Educació a temps complet, una iniciativa de la Fundació Jaume Bofill, la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica i la Diputació de Barcelona que proposa un canvi conceptual i de fons en l’educació,  situant la persona al centre dels procés  educatiu amb una mirada holística que contempla tots els temps i espais vitals, al llarg i a l’ample de la vida i des de totes les dimensions humanes i d’aprenentatge, sense exclusions.

Tenim per davant la oportunitat de reflexionar i definir propostes que permetin generar i millorar les oportunitats educatives, connectar els aprenentatges, garantir la igualtat d’oportunitats i enfortir la lògica col.laborativa i comunitària  de que l’educació és cosa de totes i tots.

Article publicat al cugat.cat

 

Leave a comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

56STr1 * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per millorar l’experiència de navegació. Si continua navegant està acceptant les cookies. Fes clic a l’enllaç per a més informació: Política de cookies. ACEPTAR

Aviso de cookies