Hem aconseguit desprogramar el Vial de Cornisa, una cicatriu al mig de Collserola


“Serem bel·ligerants amb tot allò que suposi la NO protecció del nostre entorn tan preuat com és el Parc Natural de Collserola”. Amb aquestes paraules Mercè Conesa ha celebrat la desprogramació del Vial de Cornisa previst al Pla General Metropolità de l’any 1976 i que havia de travessar Collserola per unir els municipis de Cerdanyola, Sant Cugat i Molins de Rei. En una roda de premsa conjunta amb els tres responsables públics de les ciutats afectades, Conesa ha posat de manifest l’esforç que s’ha fet amb els tres municipis. “Individualment no ens en vam ensortir però quan societat civil i polítics dels tres municipis hem anat junts hem acabat guanyant un tema que es molt beneficiós.

La cicatriu de Collserola

Conesa també ha destacat la importància d’aquesta fita pels beneficis ambientals que això suposa, ja que el vial travessava tota la Serra de Collserola. “Avui els valors ambientals són valors tenen una rellevància que l’any 1976 no hi era, igual que en relació a la mobilitat”. Per això, ha manifestat que “no té cap sentit que defensem una infraestructura que suposava una cicatriu al mig de Collserola”. Per això, la líder del nostre partit a Sant Cugat ha deixat clar que “desprogramar el vial ha estat una gran notícia per preservar la serra de Collserola”.

Supressió del Vial

bf9439c2-75f7-40aa-92be-970d85911bf4Fa tot just un parell de mesos que el grup municipal de Convergència de Sant Cugat ja celebrava la suspensió definitiva del Vial de Cornisa que havia fet la Comissió territorial d’urbanisme de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. El PGM reservava 138 hectàrees al llarg de 15 quilòmetres de longitud per a construir una carretera de quatre carrils que uniria l’N-340 des e l’Ordal amb l’N-152 (C-17), que va de Barcelona a Granollers. La connexió es faria travessant Collserola, des de Molins de Rei fins a Cerdanyola del Vallès passant per Sant Cugat del Vallès. Un atemptat contra el territori i contra el Parc Natural de Collserola. Des de Convergència considerem que aquest vial era del tot innecessari, ja que actualment existeixen vies alternatives per connectar aquests municipis com ara la B-30 o la Ronda Nord.

A més, la serra de Collserola va ser declarada Parc Natural l’any 2010 per a preservar un espai de gran valor en una zona densament poblada, com és l’àrea metropolitana barcelonina. Els terrenys que se suprimeixen de la reserva de sòl per a construir la Via Cornisa passaran a formar part dels espais lliures del parc.

Leave a comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

56STr1 * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.